۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

ویتامین B دوست قلب زنان

ویتامین B دوست قلب زنان
فولیک اسید ، ویتامین ب ، تأثیری در کاهش خطر عوارض قلبی ، عروقی در زنان در معرض خطر ندارد .
بر طبق تحقیقات جدید ، زنانی که در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی هستند و به مدت هفت سال، روزانه مکمل فولیک اسید ، ویتامین ب6 و ب 12 را مصرف می کنند ، جز کاهش قابل توجهی در سطح هموسیستئین ، تأثیری در کاهش میزان بیماری های قلبی و عروقی نداشته است .
نویسنده می گوید : سطوح هموسیستئین (اسید آمینه ای که بدن تولید می کند) . مستقیماً طبق مشاهدات با خطر بیماریهای قلبی و عروقی مرتبط است  و نشان داده شده که مصرف روزانه فولیک اسید ، ویتامین ب6 و ب12 و یا ترکیبی از آنها در کاهش سطوح هموسیستئین در درجات مختلف ، تأثیر گذار است . بنابر داده های مشاهده ای، ممکن است فواید قلبی و عروقی ناشی از مکمل ویتامین ب در میان زنان بیشتر باشد ، اما هنوز در آزمایش های تصادفی منتشر شده، کمتر حضور داشتند . دکتر کریستین آلبرت و بیمارستان زنان بریگام و دانشگاه هاروارد ، تأثیر ترکیب فولیک اسید ، ویتامین ب6 و ب 12 را در کاهش بیماری های قلبی و عروقی در میان زنان با خطر بالای پیشرفت بیماری های قلبی و عروقی (CVD) در طول 7 سال آزمایش کردند . در یک آزمایش در حال انجام در مورد ویتامین های آنتی اکسیدان ، 5442 زن 42 سال و بیشتر با سابقه بیماریهای قلبی و عروقی با داشتن سه عامل خطر ساز یا بیشتر ، یک قرص ترکیبی حاوی فولیک اسید (5/2 میکروگرمی ) ، ویتامین ب6 ( 50 میکروگرمی ) ، ویتامین ب12(1میکروگرم) و یا یک دارو نما دریافت کردند . در طول 7 سال پیگیری، 796شرکت کننده (6/14 درصد) ، عوارض بیماری قلبی و عروقی ( حمله قلبی ، سکته مغزی ، کرونر قلبی عروقی و یا مرگ) را تجربه کردند ، و بعضی افراد کمی بیشتر از یک حادثه قلبی عروقی را تجربه کردند . در مجموع 406 زن (% 9/14) درگروه فعال درمان و 309 نفر (% 3/14) در گروه تجربی دارو نما ، حداقل یکی از عوارض قلبی و عروقی را تجربه کردند . هنگامی که به طور جداگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، هیچ تفاوت مهمی درمولفه های سازنده نتایج اولیه شامل حمله قلبی، سکته مغزی، مرگ بر اثر بیماری های قلبی و عروقی ، در میان گروه فعال و گروه دارو نما نبود. پژوهشگران ، همچنین دریافتند که در گروه فعال، میانگین سطح هموسیستئین پلاسما 5/18 درصد نسبت به آنچه در گروه دارونما مشاهده شد ، کمتر بود . نویسنده می گوید : نتایج ما با کارآزمایی های تصادفی اولیه ، میان مردان مبتلا به بیماری های عروقی سازگار بود و مصرف مکمل فولیک اسید و ویتامین ب را به عنوان مداخله گر پیش گیرنده برای افراد با خطر ابتلای بیماری های قلبی عروقی ، تأیید و حمایت نمی کند . در حال حاضر مکمل های ویتامین ب ، برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی توصیه نمی شود(به استثنای اختلالات نادر ژنتیکی) و غربالگری نقشی در سطوح بالای هموسیستئین ندارد . با این وجود ، درتحقیقات در حال انجام باید ، شواهد بیشتری فراهم شود درمورد اینکه ، آیا ویتامین ب به عنوان کاهش دهنده هموسیستئین و پیشگیری کننده از بیماری های قلبی و عروقی نقش دارد یا خیر.
ویتامین B دوست قلب زنان،بی فیس،هزينه جراحي زيبايي شکم, قيمت جراحي زيبايي شکم, عوارض جراحي زيبايي شکم, مرکز جراحي زيبايي شکم,جراحي زيبايي سينه و شكم, جراحي زيبايي سينه در ايران, هزينه جراحي زيبايي سينه,


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر