۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

سندرم پاهای بی قرار (RLS)

سندرم پاهای بی قرار (RLS)
نشانه ها ، درمان و خود کمکی
اگر به خاطر این که ناگزیر می شوید که وقتی دراز می کشید پاهایتان را تکان دهید ناراحت می شوید ، یا اگر احساس خارش ، درد یا قلقلک در پاهایتان دارید که شما را در شب بیدار نگه می دارد ، ممکن است یک اختلال خواب به نام سندرم پای بی قرار(RLS) داشته باشید . خوشبخاته ، سندرم پاهای بی قرار می تواند با درمان دارویی ، تغییرات سبک زندگی و درمان های خود کمکی درمان شود . این مراحل را دنبال کنید تا پاهای بی قرارتان را آرام کنید و شما و همسرتان بتوانید از یک خواب آرام و نیروبخش در طول شب بهره مند شوید .
سندرم پاهای بی قرار (RLS) یک اختلال عصبی شناخته شده است که می تواند در خواب یا استراحت اختلال ایجاد کند . اگر سندرم پاهای بی قرار داشته باشید ، معمولاً شب را اینگونه می گذرانید : در بستر دراز می کشید ، آماده اید که به خوا ب بروید و درست همان زمان که بدنتان شروع به شل شدن می کند ، یک احساس ناراحتی در پای شما شروع به پیشرفت می کند . سعی می کنید که احساس خزیدن ، قلقلک یا خارش در پاهایتان را نادیده بگیرید به این  امید که از بین می رود ولی بدتر می شود . برای مدت کوتاهی می غلطید ، ولی در نهایت نیاز به حرکت زیاد می شود . از بستر بلند می شوید تا خودتان را بکشید و کمی راه بروید و برای یک لحظه احساس آسودگی پیدا می کنید. ولی وقتی دوباره دراز می کشید ، احساسات بی قراری در پاهایتان دوباره شروع می شوند .
شناحت (RLS)
اگر چه سندرم پاهای بی قرار (RLS) شایع است ، بسیاری از بررسی ها تخمین می زنند که 10 درصد مردم آن را دارند، همیشه کمک و پشتیبانی گرفتن ، آسان نبوده است . متاسفانه ، بسیاری از دارندگان (RLS) هیچگاه درمان درست را دریافت نمی کنند ، چون شرح و توصیف آن سخت است و اغلب به (عصبی ) بودن تفسیر می شود . دیگر مردم حتی پزشکان ، ممکن است پاهای بی قرار را جدی نگیرند ، نشانه های آن را نشناسند و نفهمند که این یک بیماری واقعی است . کسانی که نشانه های ناراحت کننده آن را تجربه نکرده اند ممکن است نفهمند که سندرم پاهای بی قرار چقدر میتواند کیفیت استراحت شما و هم خوابه شما را تحت تأثیر قرار دهد . مژده اینکه بررسی های تازه شناخت ما را از سندرم پاهای بی قرارافزایش داده اند که منجر به درمان های موثر تر شده است . همزمان ، سندرم پاهای بی قرار در حال شناخته شدن گسترده تر است . اگر شما یا همسر شما دچار سندرم پاهای بی قرار است ، گزینه های زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند آسودگی یابید و خوابی که نیاز دارید را دریافت کنید .
علت (RLS) چیست ؟
متخصصان بر این باورند که سندرم پاهای بی قرار به وسیله عدم تعادل دوپامین که یک ماده شیمیایی است که سیگنالهایی را بین سلول های عصبی در مغز انتقال می دهد ایجاد می شود . سندرم پاهای بی قرار معمولاً ژنتیک است . در حدود 60درصد از مردمی که پاهای بی قرار دارند یک عضو خانواده با این بیماری دارند. اگر چه هر کسی میتواند سندرم پاهای بی قرار داشته باشد ، این در سالمندان و زنان شایع تر است . در واقع ، در حدود 40 درصد از مادران سندرم پاهای بی قرار را در طول بارداری تجربه می کنند . بیماری هایی مانند دیابت ، کمبود آهن ، آرتریت روماتوئید (درد مفاصل ) و نارسایی کلیوی می توانند باعث سندرم پاهای بی قرار شوند .
درمان های سبک زندگی برای (RLS)
کارهای زیادی هست که می توانید خودتان برای کنترل سندرم پاهای بی قرار انجام دهید . (RLS) خفیف می تواند اغلب تنها با تغییر سبک زندگی درمان شود . عادت های روزانه زیر می تواند مقدار و شدت نشانه ای پاهای بی قرار را کاهش دهد.
راحت زندگی کردن با وجودسندرم پاهای بی قرار به معنی دانستن این است که چگونه شرایطی را که باید بی حرکت باشید مدیریت کنید . نکات و ترفندهای زیر به شما کمک می کنند که (RLS) را کنترل کنید نه اینکه آن شما را کنترل کند.
فشار می تواند ناراحتی سندرم پاهای بی قرار را بر طرف کند . تلاش کنید از جورابهای فشار استفاده کنید یا دور پاهایتان باند بپیچی ( ولی نه اینقدر تنگ که گردش خون را بند بیاورید) .
تلاش کنید که یک بالش موقع خواب بین دو پایتان بگذارید . این ممکن است از فشردگی اعصاب پاهای شما جلوگیری کند .
تلاش کنید یک موقعیت ایستادن در زمان کار پیدا کنید که بتوانید در آن موقعیت فعال باشید . اگر در یک اداره کار می کنید ، به دنبال میزکاری باشید که بتوانید بایستید و تایپ کنید .
به کودکان ، خانواده و همکاران بگویید که چرا باید بیش از دیگران حرکت کنید . آنها به احتمال زیاد همکاری خواهندکرد و می خواهند یک محیط سالم را فراهم کنند .
یک صندلی ایستادنی را در سینما و در هواپیما انتخاب کنید تا بتوانید بلند شوید و راه بروید
در زمان کار و مسافرت های طولانی با خودرو ، وقت هایی رابه کشش بدن خود اختصاص دهید .
تمرین های کششی برای (RLS)
داروهای (RLS)
هیچ درمانی به تنهایی برای هر کسی که سندرم پاهای بی قرار دارد کافی نیست . در واقع ، یک دارو که پاهای بی قرار یک فرد را خوب می کند ممکن است در واقع نشانه های شما را بدتر کند . بعلاوه ، بسیاری از مبتلایان به سندرم پاهای بی قرار در می یابند که داروهایی که در ابتدا خوب عمل می کنند در طول زمان کم اثر می شوند . همچنین مهم است که از عوارض جانبی احتمالی آگاه باشید ، مانند تهوع ، سردرد و خواب آلوده بودن در طول روز . اگر با خرید وسواسی ، قمار یا غذا خوردن افراطی درگیر هستید ، این احتمال وجود دارد که درمان های برای (RLS)  بتوانند این مشکلات را بدتر کنند .
اگر پا درد شدید دارید بخوانید،درد پا،درد پای شدید، فوق تخصص پا و ماهیچه،آدرس دکتر های فوق تخصص عضلانی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر