۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

شناخت بواسیر

شناخت بواسیر ـ تشخیص و درمان
چگونه بدانیم که بواسیر داریم ؟
نخست پزشک شما با وارد کردن یک انگشت با دستکش چرب شده یا یک آندوسکوپ ( یک لوله باریک تو خالی نورافکن برای دیدن چند اینچ از راست روده ) و یا یک پروکتوسکوپ ( که مانند آندوسکوپ کارمی کند ولی آزمایش گسترده تری را ارائه می دهد ) معقد شما را معاینه می کند . ممکن است روش های دیگری برای تشخیص بواسیر داخلی یا بیماری های دیگر که باعث خونریزی مقعدی می شوند مانند شقاق مقعدی ، کولیت ، بیماری کرون و سرطان روده بزرگ  وجود داشته باشند . برای دیدن بخش های درونی تر روده بزرگ (راست روده یا سیگموئید) ممکن است سیگمودیوسکوپی استفاده شود ، یا همه ی راست روده توسط کلونوسکوپی دیده شود . برای هر دو روش ، یک لوله معاینه ارتجاعی به درون راست روده وارد می شود . اشعه x باریوم نیز می تواند طرح کلی فضای درونی راست روده را نشان دهد . نخست یک اماله (شیاف) باریوم وارد می شود و سپس اشعه x از بخش پایینی لوله گوارش گرفته میشود .
درمان بواسیر چیست ؟
بواسیر به خودی خود برطرف نمی شود مگر اینکه تحت یکی از این درمان ها قرار گیرد . بواسیر می تواند بهبود یابد به طوری که تحمل آن آسان شود . پزشکان سنتی و جدید بهترین درمان را برای بواسیر، رژیم غذایی می دانند . رژیم غذایی سرشار از غذاهای پر فیبر و کمتر فرآوری شده توصیه می گردد . افزایش مصرف آب به اندازه 8 لیوان در روز نیز مهم است . در مورد نیاز مصرف آب خود با پزشک خود مشورت کنید . در صورتی که بیماری خاصی دارید یا دارو مصرف می کنید ، تغییر رژیم غذایی لازم است ، حتی اگر دارو یا جراحی تجویز شده باشد . بیشتر درمان های بواسیر بر کم کردن درد و خارش تکیه دارند . نشستن در وان آب گرم (نه داغ )محبوب ترین و شناخته شده ترین درمان در طول زمان است : در وان حمام که با 3 اینچ آب گرم پرشده است به مدت 15 دقیقه و چندین بار در روز ، به ویژه پس از دفع ، بنشینید ، این کمک می کند که آماس مقعد کم شود و گرفتگی عضلانی ماهیچه اسفنگتر برطرف شود . اگر حامله اید ، هرگونه درمان ، از جمله تغییر رژیم غذایی را پیش از انجام ، با پزشک خود در میان بگذارید . اگر بیماری شما بواسیر تشخیص داده شده است ، رژیم غذایی پرفیبر و نشستن در آب گرم و داروی Tyleno باعث کاهش ناراحتی در عرض چند هفته می شود . اگر نشانه های بیماری ادامه پیدا کند یا شدید باشد ، پزشک شما ممکن است یکی از این روش ها را توصیه کند . بسیاری از این درمان ها در مطب پزشک انجام می شود .
تزریق : می توان به بواسیر یک آمپول با مایعی تزریق کرد که یک شکاف ایجاد می کند و بواسیر را نابود می کند . تزریق کمی درد دارد ، مانند هر تزریق دیگر .
بانداژ : بواسیر بیرون زده را با بانداژ لاستیکی حذف می کنند . یک وسیله ویژه ، یک نوار لاستیکی کوچک را به دور بواسیر می بندد و رگ خون رسانی آن را تقریباً بلافاصله می بندد . ظرف یک هفته ، بواسیر چروکیده و کوچک میگردد و بیرون می افتد .
لخته کردن خون یا سوزاندن رگ : با استفاده از یک کاوشگر الکترونیکی ، پرتو لیزر ، یا نور فروسرخ ، یک سوزاندن کوچک بدون درد ، انتهای بواسیر را می بندد و باعث می شود که راه آن بسته شود و جمع و کوچک گردد . این مفیدترین روش برای بواسیر بیرون زده است .
جراحی برای بواسیر های بزرگ داخلی یا بواسیرهای بسیار ناراحت کننده ( مانند بواسیر لخته شده که بسیار دردناک هستند) پزشک شما ممکن است جراحی سنتی که هموروئید کتئمی نامیده می شود را انتخاب کند . حذف و برداشتن بواسیر بسیار موثر است ، اما اگر رژیم غذایی و سبک زندگی عوض نشود ، بواسیر ممکن است دوباره بازگردد .

شناخت بواسیر ـ تشخیص و درمان،چگونه بدانیم که بواسیر داریم،درمان بواسیر چیست ،جراحی برای بواسیر های بزرگ داخلی،جراحی بواسیر،علل بواسیر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر