۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

سکسکه

سکسکه

انقباض غیر ارادی ماهیچه دیافراگم ایجاد سکسکه می کند . تحریک عصبی که از گردن به سینه کشیده می شود می تواند باعث سکسکه شود . سکسکه خیلی جدی نیست و دلیل خاصی ندارد .
دلایل سکسکه
شرایط متعددی به سکسکه ربط داده شده ، اما هیچ کدام از آنها دلیل سکسکه را نشان نمی دهد . اگر شخصی خیلی سریع غذا بخورد هوای زیادی همراه با غذا وارد می شود که باعث سکسکه می شود . چیزهای دیگری می توانند دیافراگم را تحریک کنند و موجب سکسکه شوند مثل غذاخوردن خیلی سریع و نوشیدن خیلی زیاد مایعات یا نوشیدنی های کربناتی ، در این حالت معده که پایین دیافراگم است ، ورم می کند . ضربه یا تومور مغزی ، داروهای طولانی مدت مثل venal failuve مننژینت و التهاب مخ نیز موجب سکسکه می شوند . بعضی از داروها که موجب acid reflux می شوند سکسکه نیز بهمراه دارند . داروهایی مثل دیازپام ، آلپرازولم ، اورازپام و نیکوتین و آندانسترون موجب سکسکه می شوند . کودکان بعد از سرفه کردن یا گریه کردن دچار سکسکه می شوند . مخصوصاً کودکان 1 ساله. در بعضی موارد استرس و آشفتگی در کودکان می تواند باعث سکسکه کوتاه یا طولانی مدت شود .
درمان سکسکه
درمان های خانگی زیادی برای رفع سکسکه وجود دارد . از گرفتن نفس تا خوردن یک دفعه یک لیوان آب . بهترین روش درمان خانگی مسدودکردن دی اکسید کربن خون یا تحریک عصب vagus است که  باعث بند آمدن سکسکه میشود . به ندرت نیاز به دارو می باشد ، مگر اینکه سکسکه بیش از 2 روز به طول بینجامد .

سکسکه-دلایل سکسکه,درمان سکسکه ,عوارض سکسکه،متخصص درمان سکسکه،علل سکسکه،درمان قطعی سکسکه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر