۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

بی خوابی

بی خوابی 
راهنمایی گام به گام برای آرام سازی روزانه
یادگرفتن این تمرین ها و استفاده از توان آرام کنندگی استرس کمی تمرین می برد . به آن پایبند باشید چون منافع آن می تواند چشمگیر باشد . می توانید هنگام خواب یا اگر در نیمه شب بیدارشدید این تمرین ها را در بستر انجام دهید .
درمان های بیخوابی : استفاده از مکمل ها و دارو به صورت عاقلانه
زمانی که در طول شب غلت می زنید ، این فریبنده است که برای راحت شدن از بی خوابی قرص خواب بخورید . با این حال هیچ قرص خوابی عامل اصلی بی خوابی را درمان نمی کند ، و برخی از این قرص ها می توانند در دراز مدت مشکل را بدتر کنند . پیش از هر گونه قرص کمکی یا داروی خواب ، با پزشک یا دارو ساز خود گفتگو کنید .
مکمل های رژیم غذایی برای بی خوابی
بسیاری از مکمل های رژیمی و گیاهی در بازار، به خاطر اثرات خواب آور خود موجودند . برخی از داروها مانند مرهم لیمو یا چای بابونه معمولاً بی خطرند ، ولی بقیه آنها می توانند عوارض جانبی داشته باشند و با داروهای دیگر تداخل کنند . آنها برای همه کس خوب نیستند ، ولی دو تا از این مکمل ها عبارتند از :
ملاتونین ، یک هورمون طبیعی است که بدن شما در شب تولید می کند . شواهد نشان می دهند که مکملهای ملاتونین می توانند برای کوتاه مدت موثر باشند به ویژه در جلوگیری یا کاهش خستگی پرواز . با این حال ، عوارض جانبی احتمالی وجود دارد . از جمله خواب آلودگی فردای روز مصرف
والرین ، یک گیاه دارویی با اثرات آرام بخش خفیف که می تواند به خواب رفتن شما کمک کند . با این حال کیفیت محصولات والرین بسیار متفاوت است .
داروهای بدون نسخه خواب آور
مهمترین ماده در قرص های خواب آور آنتی هیستامین است که بیشتر برای حساسیت ، تب یونجه و نشانه های سرماخوردگی عمومی به کار می رود . داروی خواب آور تنها برای درمان موقت بی خوابی بکار می روند . متخصصان خواب از مصرف آن به خاطر عوارض جانبی آن ،مسائلی درباره تأثیر آن و نداشتن اطلاعات درباره
بی خطر بودن آن در طولانی مدت مردم را باز می دارند .
داروهای خواب با نسخه برای بی خوابی
در حالیکه داروهای خواب با نسخه می توانند اسودگی موقت به وجودآورند ، بهتر است از دارو به عنوان آخرین پناه و سپس به شکل بسیار محدود استفاده کرد . نخست ، تلاش کنید که عادت های خواب خود ، روال روزانه ونگرشهای خود به خواب را تغییر دهید . شواهد نشان می دهند که سبک زندگی و تغییرات رفتاری بیشترین و پایدارترین تأثیر رابر بی خوابی دارد . چه زمانی به دنبال درمان حرفه ای بی خوابی برویم ؟ اگر درمان های بی خوابی بالا را امتحان کرده اید و هنوز نمی توانید خواب مورد نیاز خود را دریافت کنید، یک دکتر یا متخصص اختلال خواب میتواند کمک کننده باشد . در این حالات به دنبال درمان حرفه ای بی خوابی بروید :
بی خوابی شما به استراتژی های خود درمان پاسخ نمی دهد .
بی خوابی شما مشکلات بزرگی در خانه ، محل کار یا مدرسه ایجاد کرده است .
نشانه های ترس آوری مانند درد سینه یا نفس تنگی پیدا کرده اید .
بی خوابی شماهر شب رخ می دهد و بدتر می شود .
دفتر چه یادداشت خواب خود را با خود به نزد پزشک ببرید . پزشک شما اینگونه می تواند بیماری یا اختلال خوابی را که باعث بی خوابی شما شده است را تشخیص دهد و یا شما را به متخصص خواب یا متخصص رفتار درمانی تشخیص معرفی کند .
رفتار درمانی تشخیصی برای بی خوابی
هدف رفتار درمانی تشخیص شکستن چرخه بی خوابی است . کم خوابی به افکار پریشان و استرس درباره ناتوانی دربه خواب رفتن می انجامد. این به نوبه خود به فشار عصبی می انجامد، که باعث ایجاد عادت های بد خواب ، مانند استفاده از قرص های خواب برای خوابیدن یا چرت زدن روزانه برای جبران کم خوابی می شود . این به بدتر شدن بی خوابی می انجامد .
بی خوابی در بارداری,علل بی خوابی,بي خوابی در زنان باردار,علت بی خوابی در زنان باردار,درمان بی خوابی زنان باردار


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر