۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

خارش درون آلت تناسلی

خارش درون آلت تناسلی خود را جدی بگیرید
تریکومونا چیست ؟
تریکومونا حالتی است که به علت وجود انگل تریکومونا به وجود می آید ، این انتقال عفونی تناسلی همچنین به (trich) یا مو معروف است . تریکومونا قابل درمان می باشد . اگر رابطه جنسی با یک فرد عفونی داشته باشید شما دچار عفونت دوباره می شوید .. بسیاری از افراد متوجه این عفونت انگلی نمی شوند ، بنابراین آن را درمان نمی کنند . بر طبق اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، حدود 307 میلیون از افرادی که در آمریکا زندگی می کنند به این عفونت مبتلا هستند . فقط حدود 30 درصد از آنها علائم آن را دارند . حتی بدون علائم آن ، شما می توانید عفونت را متتشر کنید . تریکومونا یک انتقال عفونی جنسی است که می تواند بین آلت تناسلی مرد و واژینال یا بین واژینال و واژینال انتقال یابد . این انگل عموماً دهان یا مقعد را عفونی نمی کند .
علائم عفونت تریکومونا
بیشتر افراد مبتلا به این بیماری ، علائم خاصی ندارند و هر چند بیشتر افراد مبتلا هستند . علائم آن شامل موارد زیر میباشد :
خارش درون آلت تناسلی
سوزش بعد از ادرار یا بعد از خروج منی
ترشح مایع از آلت تناسلی
خارش یا قرمز شدن محل
احساس درد هنگام ادرار ( خانم ها )
بوی بد واژینال
علائم معمولاً ، بین 5 تا 28 روز بعد از عفونی شدن ظاهر می شوند . پراکنده شدن علائم غیر معمول نیست .
تشخیص تریکومونا
تشخیص تریکومونا در خانم ها آسانتر است تا در آقایان .
تشخیص در خانم ها :
این عفونت در طی تست بارداری می تواند مشخص شود . ممکن است باعث یک لکه قرمز روی واژینال شود . توسط یک لوله مایع واژینال را به عنوان نمونه جمع می کنند . این می تواند به وسیله میکروسکوپ آزمایش شود تا انگل را پیدا کنند .
تشخیص در آقایان :
تشخیص این بیماری در آقایان بسیار مشکل است . آقایان چنانچه احساس سوزش داشته باشند و برای درمان عفونت های جنسی اقدام کنند می توانند این عفونت را تشخیص و درمان کنند .
چگونه عفونت تریکومونا درمان می شود ؟
بیمار نیاز به خوردن دارو دارد که معمولاً این دارو، مترونید ازول است که عفونت را از بین می برد . این قرص ها باید به صورت منظم مصرف شوند . تریکومونا ممکن است با خوردن تینید ازول نیز درمان شود . در زمان مصرف این داروها باید تا 72 ساعت بعد از خوردن قرص ، از مصرف الکل اجتناب کرد . چنانچه این دارو با الکل مخلوط شود ، موجب تهوع می شود . در طی درمان نباید ، روابط جنسی وجود داشته باشد . درمان شما را از عفونت های بعدی ایمن نمی کند، ممکن است مجدداً دچار عفونت شوید .
برای هر دو نفر بسیار مهم است که قبل از شروع روابط جنسی درمان شوند .
عوارض طولانی مدت :
چنانچه شما باردار باشید و تریکومونا داشته باشید ، دچار زایمان زود رس می شوید . کودکی که توسط مادر عفونی به دنیا می آید دارای وزن پایین است ، بهتر است در طی بارداری آن را درمان کنید . تریکومونا بدون درمان موجب تغییر در بافت های گردنی می شود . این تغییرات در طول آزمایش مشخص می شوند .
چگونه خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهیم ؟
استفاده از کاندوم ابتلابه این عفونت را کاهش می دهد ، هرچند کاندوم ها هم ، کاملاً قابل اطمینان نیستند . بسیار مهم است که قبل از شروع روابط جنسی هر دو طرف تست دهند
تریکومونا چیست ؟،عفونت تریکومونا،خارش درون آلت تناسلی خود را جدی بگیرید،خارش آلت تناسلی، علت خارش آلت تناسلی،خارش شدید الت تناسلی در مردان، خارش الت تناسلی در زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر