۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

چگونگی تمیز کردن پوست های خشک

چگونگی تمیز کردن پوست های خشک : 
 همیشه صورت خود را قبل از رفتن به رختخواب بشوئید.
مواد تمییز کننده پوست را به آرامی بر روی پوست بمالید. برای جلوگیری از خراشیدن پوست از سابیدن پوست خودداری کنید. صبح هنگام برخواستن ازخواب  صورت خود را فقط با آب بشوئید.
چگونگی تمیز کردن پوست های خشک
بهتر است به جای استفاده از مواد شویینده قوی که چربی طبیعی پوست را از بین می برند و باعث خشک شدن و تورم و آسیب رسیدن به پوست می شوند از مواد شوینده بدون صابون استفاده کنید زیرا عملکرد هر دو یکسان می باشد.                                  
از تمیزکننده هایی استفاده کنید که مرطوب کننده پوست باشند. در صورت احساس خشکی و ناراحتی در پوست از تمییز کننده های دیگر استفاده کنید.
نکاتی که باید هنگام استفاده از تمییزکننده های پوست بدانها توجه کنید:
1.به دنبال شوینده هایی باشید که بدون رایحه ، مواد شیمیایی و الکل باشند
2.اجتناب از استفاده از شوینده های ضد باکتری زیرا باعث خشک شدن پوست می شوند.
حمام گرفتن می تواند هم باعث افزایش رطوبت پوست شود و باعث خشک شدن آن گردد.
به جای حمام با آب داغ از آب گرم استفاده کنید و مدت استحمام خود را به 5 دقیقه در روز کاهش دهید.
هنگام استحمام درب حمام را برای حفظ رطوبت داخل حمام ببندید.
برای همیشه با کیسه سابنده پوست خودداری کنید زیرا اینگونه شوینده ها باعث آسیب دیدن پوست می شود. حتی شستن پوست با کیسه های اسفنجی نیز برای پوست مضر می باشد .بهترین روش شستشودادن پوست شستن آن با دست به آرامی می باشد.
مرطوب کردن دستها و صورت:
به علت شستن صورت با دستها ابتدا دستهای خود را بشوئید. سپس دستها و صورت را با آب ولرم مرطوب نمائید. از شستن با آب زیاد به دلیل  ترس از کف کردن زیاد نترسید .شوینده ها کف زیاد تولید نمی کنند.
در صورت خشک بودن پوست از شستن زیاد پوست خودداری کنید. مقداری کمی از ماده شوینده را برروی کف دست بریزید و آن را به آرامی برروی پوست به صورت دایره وار با استفاده از نوک انگشتان بمالید. به خاطر داشته باشید از سابیدن  پوست حتی با نوک انگشتان دست خودداری کنید.
پوست خود را با سابیدن آن از بین نبرید ، زیرا سابیدن باعث آسیب دیدن پوست و ورم کردن آن می شوند. به جای آن صورت خود را با آب ولرم بشوئید و آن را با حوله نخی خشک کنید. کمی رطوبت را برای جذب توسط پوست باقی گذارید.
روش اکسفولییشن روشی برای از بین بردن سلولهای  پوستهای مرده می باشد که باعث می شود پوست رطوب را بهتر جذب کند. از آنجایی که سابیدن پوست باعث آسیب دیدن پوست می شوند فقط هفته ای یکبار از این روش استفاده کنید. به جای سعی کنید از قطره های ترکیبی استفاده کنید.در صورت آزاردهنده بودن آن از محصولات نرم تر دیگر استفاده کنید
مرطوب کننده ها در حقیقت باعث مرطوب شدن پوست نمی شوند بلکه با پنهان شدن در آب موجود از تبخیر شدن فرار می کنند. از این مرطوب کننده ها 2 الی 3 بار در روز استفاده کنید. ابتدا مرطوب کننده را در مدت 3 دقیقه بر روی پوست خود یمالید و هنگم صبح آن را بشوئید. در صورت استفاده مجدد از مرطوب کننده نیازی به شستن دوباره صورت نیست.
کرمها و روغنها مفیدتر از محلولها برای پوستهای خشک می باشند. به دلیل اینکه این مواد مایعات را در روی پوست نگه می دارند یکی از بهترین مواد برای پوستهای خشک می باشند.
شاید به علت وجود رایحه و مواد آزاردهنده در مرطوب کنده ها که باعث آسیب دیدن پوست می شوند  بخواهید از استفاده از این مواد خودداری کنید. ابتدا مقدار کمی از این مواد را بر روی پوست بازو بمالید و چند روز صبر،  کنید . در صورت بروز خارش ، سوزش  یا خشک شدن پوست دیگر از آن استفاده ننمائید.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر