۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

خطرات برنزه کردن با نور خورشید

خطرات برنزه کردن با نور خورشید
آفتاب سوختگی شدید حتی به مقدار کم یا مسافرت برای برنزه کردن با نور خورشید افرادرا مستعد خطر ملانوما می کند.
شایع ترین فرم سرطان در ایالات متحده ، سرطان پوست است و هنگامی که درمان نشود ، ملانوما یکی از خطرناکترین و وخیم ترین نوع سرطان می باشد . بیش از 9000 از 12000 موارد سرطان پوست هر ساله می میرند. برای به حداقل رساندن خطر سرطان پوست به افراد توصیه می شود که از یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کرده و بین ساعت 10 صبح تا 4 عصر کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند . با انتخاب جوانان از روش برنزه کردن با وسایل در سالن هایی که از این وسایل استفاده می کنند ، خطر احتمال بروز سرطان ملانوما در آنان بیشتر شود . در حقیقت 76 درصد از ملانوماهایی که در میان زنان در سنین 18 تا 29 سالگی بروز می کند ، مربوطه به برنزه شدن با وسایل میباشد و زمانی که روش برنزه شدن با تابش نور خورشید باشد ، مبتلا شدن به ملانوما در آنان دو برابر می شود . تنها 16 درصد از مردان و 37 درصد از زنان از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند . برای جلوگیری از سرطان پوست، ملانوما در جوانان ، آنهاباید نسبت به تغییر عادات روزانه تشویث شوند . با انتخاب سبک و روش صحیح در زندگی خطر ابتلا به سرطان پوست کاهش می یابد . به جوانان توصیه می شود که زمانی که برای برنزه کردن انتخاب می کنند از یک کرم ضد آفتاب استفاه کنند و در ساعات گرم روز در زیر سایه قرار گیرند و برای سلامتی سرمایه گذاری نمایند.
برنزه شدن با وسایل خانگی برای برنزه کردن حتی بدون سوختن بدن ، خطر ملانوما را افزایش می دهد .
بعضی اوقات افراد ، وسایل برنزه کردن خانگی را با این عقیده که وقتی از آنها در خانه استفاده می شود ، موجب سوختگی نمی شود ، به کار می گیرند . با توجه به تحقیقاتی که روی افرادی که از این وسایل استفاده می کنند ، ثابت شده ، برنزه شدن با این وسایل در خانه ، خطر ابتلا ملانوما حتی اگر سوختگی پیدا نکنند را افزایش می دهد .
برنزه شدن با وسایل در خانه ، اولین تهدید یا خطر سرطان پوست در افراد جوان است
محققان ثابت کردند که در معرض قرار گرفتن افراد با اشعه ماوراء بنفش در نتیجه استفاده از وسایل برنزه کردن خانگی ، سرطان سلول های بازال را در سن جوانی افزایش می دهد . به دلیل استفاده از روش برنزه شدن با وسایل خانگی در بین نوجوانان و جوانان شایع شده است ، محققان این روش را مورد بررسی قرار دادند . این مطالعات دلالت دارد بر اینکه وسایل برنزه کردن خانگی 10 تا 15 برابر اشعه ماوراء بنفش در این وسایل به همان اندازه ای که در خورشید است می تواند سرطان پوست در افراد به وجود آورد . یافته های مطرح شده مشخص می کند که جوانان و نوجوانانی که خواهان برنزه کردن با وسایل خانگی هستند ، بروز کارسینومای سلول های بازال ( معمول ترین شکل سرطان پوست در سنین جوانی است ) در آنها شایع تر است .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر