۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

تأثیر ویتامین ث بر بیماری آلزایمر

تأثیر ویتامین ث بر بیماری آلزایمر
محققان دانشگاه لاند در سوئد به کارکرد جدید ویتامین ث پی بردند . درمان با ویتامین C باعث حل پروتئین سمی در مغز، ناشی از بیماری آلزایمر می شود . مغز افراد مبتلا به بیماری آلزایمر شامل توده ای به نام پلاک های آمیلوئید میباشد که حاوی دانه های پروتئنی است و باعث مرگ سلول های عصبی مغز می شود و اولین اعصابی که آسیب
می بیند ، در مرکز حافظه در مغز واقع شده اند . دکتر کاترین مانی می گوید : هنگامی که بافت مغز موش مبتلا به آلزایمر را با ویتامین ث درمان کردیم ، پروتئین های سمی حل شدند و از بین رفتند . نتایج  نشان دهنده مدلی ناشناخته از چگونگی تأثیر گذاری ویتامین ث بر پلاک های آمیلوئید است . یافته ی جالبی نشان می دهد که لازم نیست ویتامین ث حتماً از میوه های تازه باشد ، آزمایش ها نشان می دهد که ویتامین ث در مقادیر بزرگتر برای مثال از آبمیوه های مانده در یخچال بدست بیاید . در حال حاضر درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد ، اما هدف تحقیقات ، درمان ها و متدهایی برای به تأخیر انداختن و کاهش روند پیشرفت این بیماری با پرداختن به علائم و نشانه های آن می باشد .
آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ث که بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها از سرماخوردگی معمولی تا حمله های قلبی و زوال عقل مصون می دارد ، موضوع تحقیقات کنونی است . دکتر کاترین مانی نیز می گوید : این مسئله که آیا ویتامین ث دارای تأثیر مثبت بر بیماری آلزایمر است مورد بحث می باشد ، اما نتایج ، فرصت های جدید برای تحقیق در زمینه آلزایمر و ویتامین ث را ارائه نمود .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر