۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

تبخال تناسلی

واقعیت ها درباره تبخال تناسلی

تبخال تناسلی به وسیله ویروس تبخال تناسلی ( یکی از شایعترین ویروس ها در انسانها ) ایجاد می شود و در بیشتر موارد نشانه های بسیار خفیفی یا هیچ نشانه ای تولید نمی کند . حتی زمانی که نشانه ها شدید تر هستند ، درمان آنها ساده است و می توانند بسیار خوب کنترل شوند . مشکل اینجاست که تصورات مردم از ویروس تب خال تناسلی پایه دامنه بزرگی از افسانه ها درباره آن قرار گرفته است ، نه واقعیت ها .
در نتیجه ، تشخیص بیماری تب خال تناسلی می تواند هم گیج کننده و هم چالش برانگیز باشد . این اطلاعات هدفش کمک به شما است تا از سردرگمی درباره تب خال تناسلی در بیایید و گام های مثبتی را برای برگرداندان وضعیت عادی زندگیتان بردارید . اگر تازه دریافته اید که تب خال تناسلی دارید ، امیدواریم این را اطمینان دهنده بیابید که واقعیت هارا درباره ویروس تب خال و اینکه چه درمانی برای شما درست است بدانید . اطلاعات آورده شده در اینجا همچنین باید کمک کننده باشند اگر شما با یک مشکل خاص مانند کنترل تب خال در زمان بارداری رو در رو هستید ، یا همسر شما تب خال دارد .
 درست : هر کسی که آمیزش داشته است می تواند تب خال تناسلی بگیرد . مسأله تمیز ، کثیف ، بد یا خوب نیست . مسأله فعالیت جنسی داشتن است .
نادرست: این شرم آور است که تب خال تناسلی داشته باشیم .
واقعیت های کلیدی
یک سوم بالغان ، ویروسی را که تب خال تناسلی را ایجاد می کند دارند .
نزدیک 80 درصد از مردم مبتلا به تب خال تناسلی نمی دانند که این ویروس را دارند چون نشانه های خفیف دارند یا هیچ نشانه ای ندارند .
بیش از 50 درصد از مردمی که تب خال تناسلی دارند از مردمی این ویروس را می گیرند که به طور کلی
نا آگاهند که تب خال دارند .
تأثیر احساسی تشخیص تب خال تناسلی معمولاً بدترازخود بیماری است و نیازی به ناراحت شدن ندارد .
تب خال دهان ، که همچنین به نام زخم سرد شناخته می شود، همچنین توسط تماس جنسی دهانی منتقل میشود . تا 50 درصد از تب خال تناسلی به وسیله زخم سرد دهانی که نوعی از تب خال است منتقل می شود.
اگر نشانه ها مشکل ساز شدند ، درمان موثر وجود دارد .
نشانه های تب خال تناسلی به طور گسترده ای متنوع است . می تواند به  شکل تاول یا زخم دیده شود ولی میتواند همچنین تنها جوش های خفیف ایجاد کند و نشانه ها ممکن است بر روی رانها ، پشت ، انگشتان و البته دستگاه تناسلی پدیدار شوند
ویروس تب خال می تواند زمانی که هیچ نشانه ای وجود ندارد منتقل شود .
بیشتر مردمی که دیگران را به تب خال آلوده می کنند نمی دانند که همسرانشان را به خطر می اندازند .
استفاده از کاندوم خطر انتقال ویروس را کاهش می دهد ولی به طور کامل آن را ازبین نمی برد
داروهای روزانه می تواند از بازگشت ویروس جلوگیری کند و خطر انتقال به همسران را کاهش دهد .
داشتن تب خال تناسلی با داشتن سرطان گردن رحم در پیوند نیست .
داشتن تب خال طبیعی است .
تب خال تناسلی با ویروس های تب خال دیگر تفاوتی ندارند : همه ما دست کم سه نوع از این ویروس ها را داریم . بیشتر ما آبله مرغان (Herpes zoster) داشته ایم . آبله مرغان می تواند در سال های بعد به شکل سرخچه (shingles) بازگشت کند . بیشتر ما تب خال تناسلی 1 یا 2 هر دو را داشته ایم . دست کم 25 درصد از ما سیتومگالوویروس (HH-S) را داریم . تقریباً همه ما برای آنتی بادیهای اپسلتین بار (HH-S) را داریم . تقریباً همه ما برای آنتی بادی های اپستلین بار (HH-4) مستعد هستیم که تب غده ای را ایجاد می کند . حتی اگر شما بیماری با نشانه نداشته باشید ، بیش از 90 درصد از بزرگسالان ویروس تب خال تناسلی را دارند  و بیشتر ما ویروس تب خال انسانی (HHV) 6 و 7 را تا 2 سالگی می گیریم .
مبتلا شدن به ویروس تب خال، معمولی و طبیعی است . این ویروس همه بزرگسالان را آلوده می کند . برخی نشانه ها را نشان می دهند و دیگران نشان نمی دهند. مسأله کلیدی این نیست که شما آلوده شده اید یا خیر ، مسأله این است که نشانه ها را نشان می دهید یا خیر  و اگر اینطور باشید ، چه کاری می توان برای آن انجام داد ؟
آلودگی
تب خال تناسلی چیست؟
شناخت ویروس ها و اینکه چطور کار می کنند کلید شناخت تبخال تناسلی است . ویروس، شکل بسیار ابتدایی از زندگی است . ویروس به عنوان یک انگل درون سلولی ، نمی تواند به خودی خود زندگی کند و به کلی به سلول های مورد حمله خود وابسته است . ویروس ها و باکتری ها ارگانیسم های میکروبی هستند که به طور خیلی شایعتری در انسان عفونت ایجاد می کنند ، ولی باکتری ها بزرگتر هستند و دستگاه های سلولی خود را دارند که آنها را توانا می سازد که بدون سلول های دیگر زندگی کنند و جداکردن و برطرف شدن آنها راحت باشد .
واقعیت ها درباره تبخال تناسلی-سایت بی فیس، سایت بیوتی فیس، سایت صورت زیبا،سایت بدن زیبا،سایت بدن سالم،سایت تخصصی زیبایی در کشور


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر