۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

نکاتی برای خواب شبانه بهتر

چگونه بهتر بخوابیم
نکاتی برای خواب شبانه بهتر
احساسی که در طول ساعت های بیداریتان دارید بسیار بستگی به خوب خوابیدن شما دارد. به طور مشابه ، درمان مشکلات خواب در برنامه روزانه شما می تواند یافت شود . برنامه زمانی خواب ، عادت های زمان خواب و گزینه های سبک زندگی روز به روز شما میتواند تفاوت زیادی را در کیفیت استراحت شبانه شما ایجاد کند. نکته های زیر به شما کمک خواهد کرد تا خوابتان را بهینه کنید تا بتوانید در طول روز کارایی ، تیز هوشی و دارای تعادل روحی و پر انرژی باشید .
راز خوب خوابیدن درهر شب
طراحی استراتژی های مفید برای خواب خوب و نیروزا که بتوانید هر شب آن را انجام دهید ضروری هستند . با یاد گرفتن دوری کردن از دشمنان عمومی خواب و انجام گستره ای از روش های سالم تحریک کننده خواب ، می توانید نسخه شخصی خود را برای یک خواب خوب شبانه بنویسید .
کلید راز این کار ، آزمایش کردن است ، چیزی که برای برخی کار است برای دیگران کار نیست . این مهم است که استراتژی های خواب کارایی را پید کنید . نخستین گام برای بهبود خوا ب شما دریافتن این است که چقدر خواب نیاز دارید ، چقدر خواب کافی است ؟ در حالی که نیازهای خواب مردم با هم متفاوت است ، بیشتر بالغان سالم به دستکم 8 ساعت خواب شبانه برای بهترین کارایی خود نیاز دارند.
یک برنامه خواب منظم داشته باشید . همزمان بودن با چرخه طبیعی خواب ـ بیداری بدنتان ـ ریتم 24 ساعته) یکی از مهمترین استراتژی ها برای خواب خوب است . اگر یک برنامه خواب منظم داشته باشیم ، و هر روز سریک ساعات به بستر بروید و بلند شوید ، بسیار تازه نفس تر و پر انرژی تر از اینکه تعداد ساعات یکسانی را در وقت های مختلف بخوابید خواهید بود . حتی اگر برنامه زمانی خواب خود رایک  یا دو ساعت تغییر دهید نیز، این کاهش کارایی را ، خواهید داشت . پایبندی به برنامه زمانی بسیار مهم است .
یک زمان خواب منظم را تعیین کنید . هر شب سریک ساعت به خواب بروید . زمانی را انتخاب کنید که به طور طبیعی خسته اید ، به طوری که در بستر غلت نزنید . تلاش کنید این روال را در پایان هفته ها هم که ممکن است شب بیداری اغواکننده به نظر برسد حفظ کنید. اگر می خواهید زمان خواب خود را تغییر دهید ، به بدنتان کمک کنید تا با افزایش های روزانه کوچک ، مثلاً 15 دقیقه زودتر یا دیرتر در روز، به این تغییر عادت کند .
هر روز سریک ساعت از خواب بیدار شوید . اگر خواب کافی داشته باشید ، باید بدون نیاز به زنگ ساعت بیدار شوید . اگر به زنگ ساعت برای بیدار شدن سروقت نیاز دارید ، ممکن است نیاز داشته باشیم که زمان خواب زودتری را تنظیم کنید .
برای پایان هفته ها هم زمان خواب منظمی را حفظ کنید .
برای کمبود خواب خود چرت بزنید . اگر نیاز دارید که چند ساعت خواب از دست رفته را جبران کنید ، به جای دیر خوابیدن ، در طول روز یک چرت کوچک بزنید . این استراتژی به شما اجازه می دهد که کمبود خواب خود را بدون آسیب زدن به ریتم طبیعی خواب و بیداریتان که منجر به بی خوابی و آشفتگی و پریشانی شما در چند روز می شود جبران کنید .
درباره چرت زدن هوشیار باشید . در حالی که چرت زدن می تواند راه خوبی برای بازتوانی به ویژه برای سالمندان باشد ، می تواند بی خوابی را بدتر کند . اگر مشکل شما بی خوابی است ، از چرت زدن بپرهیزید . اگر باید چرت بزنید ، سرشب چرت بزنید و آن را به سی دقیقه محدود کنید .
با خواب آلودگی پس از شام پیکار کنید ، اگر خیلی وقت پیش از زمان خوابتان خواب آلوده می شوید ، از روی مبل بلند شوید و کاری که کمی تحریک کنند ه است برای دوری از خواب انجام دهید ، مانند شستن ظرفها ، تلفن به یک دوست ، یا آماده کردن لباسها برای فردا . اگر تسلیم خواب آلودگی شوید ، ممکن است در دل شب بیدار شوید و دوباره خوابیدن برایتان سخت باشد .
کشف برنامه زمانی بهینه شما
زمانی را که آزاد هستید تا آزمایش خواب و بیداری در ساعت های مختلف را انجام دهید ( یک هفته می تواند کافی باشد ) تنظیم کنید . هر شب سریک ساعت به خواب بروید و تا زمانی که بطور طبیعی بیدار می شوید بخوابید . از ساعت زنگ دار استفاده نکنید . اگر محرومیت خواب دارید ، ممکن است بازیابی کامل چند هفته طول بکشد . ولی چون شما سر یک ساعت یکسان به بستر می روید و بیدار می شوید ، درآخر به برنامه زمانی خواب طبیعی که برای شما مهمترین کارایی را دارد خواهید رسید .



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر