۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

توصیه هایی برای استفاده از مکمل های ویتامین

توصیه هایی برای استفاده از مکمل های ویتامین
اگر شما از یک رژیم غذایی متنوع استفاده می کنید که شامل سبزیجات ومیوه ها می باشد ، احتمالاً تمام ویتامین های مورد نیاز بدن شما تأمین خواهد شد . اما اگر فقط از یک مکمل ویتامین استفاده کنید، امکان دارد  جذب دیگر ویتامین ها را مشکل سازد . ویتامین ها مواد مغذی پیچیده ای هستند که به انجام فرایندهای شیمیائی داخل بدن کمک می کنند . این ویتامین ها ، دارای کالری نیستند و در بدن نیز ساخته نمی شوند به استثنای تعداد کمی از انها ، بعضی ویتامین ها باعث جذب اکسیژن در ریه ها می شوند . بعضی دیگر خاصیت ضد اکسیدانی دارند که از بروز پیری زود رس و دیگر بیماری های آسیب زننده به بافت ها جلوگیری می کنند. بعضی از ویتامین های مهم لازم برای بدن به شرح ذیل میباشند :
ویتامین A :
این ویتامین باعث تقویت دید وبینایی در شب می شود . مقدار تجویز شده این ویتامین 900 میکروگرم برای مردان و 700 میکروگرم برای زنان می باشد . این ویتامین در مواد غذایی مانند آب میوه ها ، محصولات لبنی و بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود .
ویتامین B :
این ویتامین از نواقص هنگام تولد جلوگیری می کند . همچنین باعث جلوگیری از بیماری های قلبی و حملات قلبی می شود . مقدار تجویز شده ی آن 400 میکروگرم می باشد . این ویتامین را در سبزیجات دارای برگ سبز تیره ، حبوبات ، غلات می توان یافت .
ویتامین C :
این ویتامین برای جلوگیری از عفونت و حفظ سلامتی استخوان ها ، لثه ها ، دندان ها ، و عروق خونی لازم می باشد . مقدار تجویز آن برای مردان 90 میلی گرم و برای زنان 75 میلی گرم می باشد . این ویتامین در غذاهایی مانند آب میوه ها ، توت ، گوجه فرنگی ، سیب زمینی و اسفناج یافت می شود .
ویتامین D:
این ویتامین برای سلامت استخوان ها لازم است . در معرض نور آفتاب قرار گرفتن برای مدت کمی میتواند به ساخته شدن ویتامین D در بدن کمک کند . مقدار تجویز شده ی آن ، 10 الی 15 میکروگرم تا 50 سالگی ، 15 میکروگرم از 51 تا 70 سالگی و 20 میکروگرم از 70 سال به بالا می باشد . این ویتامین را می توان در مواد غذایی مانند محصولات لبنی ، غلات ، ماهی تن و دیگر ماهی های دارای بافت چرب یافت .

توصیه هایی برای استفاده از مکمل های ویتامین ،ويتامينB،ویتامینA،انواع ویتامین ها،ویتامین در میوه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر