۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

مکمل های غذایی دوران بارداری

مکمل های غذایی دوران بارداری
زنانی که در اوایل دوران بارداری مکمل های فولیک اسید مصرف می کنند خطر داشتن فرزندی با بیماری اوتیسم را به نصف می رسانند . مصرف آن در اواخر این دوران این خطر را کاهش نمی دهد .
(زیر نویس عکس ، زنانی که در اوایل دوران بارداری مکمل های فولیک اسید مصرف می کنند ، خطر داشتن فرزندی با بیماری اوتیسم را به نصف می رسانند . مصرف این مکمل از مغز و نخاع در حال رشد محافظت می کند . )
در زنانی که چهار هفته قبل از لقاح تا هشت هفته به بارداری ، فولیک اسید مصرف می کنند، تا 40 درصد خطر به دنیا آوردن کودکانی با اوتیسم دوران کودکی ، کاهش می یابد . استفاده از این ماده در اواسط دوران بارداری (هفته 22) تأثیری ندارد . این یافته ها فقط به منظور کاهش خطر اوتیسم دوران کودکی ، (شدیدترین نوع این بیماری) بکار گرفته می شود . نتایج هیچ کاهشی در خطر ابتلا به اوتیسم غیر معمول و یا نا مشخص را نشان نداد . تحقیق نیز به بررسی و ارزیابی شیوع سندرم اسپرگر پرداخت ، اما چون تعداد کودکان مورد آزمایش اندک بود نتایج قابل اعتماد نیست .
غذا و دیگر مکمل ها خطر ابتلا را کاهش نمی دهد :
محققان هیچ ارتباطی میان اوتیسم دوران کودکی و مصرف دیگر مکمل ها و فولات توسط مادر در دوران بارداری نیافتند . دکتر پاول سورن می گوید: تنها فولیک اسید است که باعث کاهش خطر اوتیسم دوران کودکی می شود و نه غذا و یا دیگر مکمل ها  و فاصله زمانی مصرف ، چهار هفته قبل از لقاح تا هشت هفته به بارداری بسیار مهم است .
مکمل های غذایی دوران بارداری
نتایج روشن که راه را برای تحقیقات بیشتر باز می گذارد .
نتایج نشان می دهد ، همبستگی و ارتباط میان مصرف فولیک اسید توسط مادران در دوران بارداری وکاهش خطر بیماری اوتیسم دوران کودکی می باشد . دکتر سورن می گوید : این مطالعات ثابت نمی کند که مکمل فولیک اسید
می تواند از اوتیسم دوران کودکی پیشگیری کند ، با این حال یافته ها آنقدر آشکارهستند که می توان به بررسی مکانیسمهای معمول پرداخت. همچنین باید مشخص شود که آیا فولیک اسید با خطر کاهش دیگر اختلالات مغزی در کودکان در ارتباط است یا نه .
تأکید بر اهمیت مکمل های فولیک اسید :
نتایج مؤید توصیه های بهداشتی ریاست نروژ است که مکمل های فولیک اسید باید در طول دوران بارداری بخصوص ترجیحاً قبل از لقاح (شروع زود هنگام) مصرف شود .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر