۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

کاهش خطر پیر چشمی

کاهش خطر پیر چشمی
ویتامین ب و فولیک اسید و احتمال کاهش خطر پیر چشمی
بر طبق تحقیقات جدید ، مصرف ترکیبی ویتامین های ب6 و ب12 و فولیک اسید ، به نظر باعث کاهش خطر دژنراسیون ماکولا ( شایع ترین علت کوری در افراد مسن ) در زنان مسن می باشد.
بر اساس اطلاعات مقاله ، دژنراسیون ماکولا (AMD) علت اصلی کوری در آمریکایی های مسن است . گزینه هایی به منظور درمان افراد در موارد حاد این بیماری وجود دارد اما تنها راه پیشگیری ، سیگار نکشیدن است .
تحقیقات جدید ، ارتباطی میان دژنراسیون ماکولا با سطوح هموسیستئین خون یافته است . سطوح بالای هموسیستئین با اختلال عملکرد دیواره رگ های خونی مرتبط است ، در حالی که درمان با ویتامین ب6 و ب12 و فولیک اسید ، سطوح بالای هموسیستئین را کاهش داده و ممکن است اختلال رگ ها برگردد . دکتر ویلیام جی کریستین و همکارانش مطالعه بالینی تصادفی 5442 زن کوردرسنین40 سال و بیشتررا که قبلاً بیماری های قلبی و یا حداقل سه عامل خطررا داشتند ، مورد بررسی قرار دادند ، 525 نفر از آن ها در ابتدای تحقیق دژنراسیون ماکولا نداشتند . در آوریل سال 1998 این زنان به طور تصادفی یک دارونما یا ترکیبی از فولیک اسید (5/2 میلی گرم در روز) ، هیدروکلراید پیریدوکسین (ویتامین ب6 ،50 گرم روزانه ) ، سیانوکوبالامین (ویتامین ب12 ، 1 میلی گرم روزانه) را مصرف کردند .
شرکت کنندگان درمان را تا جولای 2005 ادامه دادند و تا نوامبر همان سال ادامه یافت . به طور متوسط بعد از 7 سال و 3 ماه از درمان و پیگیری ، 137 مورد جدید از دژنراسیون ماکولا (AMD) ثبت شد که شامل 70 مورد بود که از نظر بصری قابل توجه بودند ( در نتیجه درجه بینایی 30/20 یا حتی بدتر ) ، که از این 55 مورد مبتلا به AMD ، 26 نفر از نظر بصری قابل توجه بودند ، که بین 2607 زن در گروه فعال درمان روی داد ، در حالی که 82 نفر در بین 2598 زنی که در گروه دارو نما بودند و مبتلا به AMD ، 44 نفر از نظر بصری مورد توجه بودند . زنانی که مکمل مصرف کردند 34 درصد کمتر در معرض خطر AMD وازنظر بصری 41 درصد کمتر در معرض خطر این بیماری بودند . نویسنده می نویسد : تأثیر مثبت درمان ، در حدود دوسال پیگیری بروز کرد و در طول تحقیق ادامه یافت . وی افزود : تحقیقات شواهدی قوی ، در تأثیر احتمالی مثبت فولیک اسید و مکمل ویتامین ب در پیشگیری از بیماری AMD گزارش کردند . از آنجا که این تحقیقات به مراحل رشد اولیه بیماری مربوط است ، فقط اولین راه شناسایی راارائه کرد، که آن عدم سیگار کشیدن است، تا خطر این بیماری را در افراد کاهش دهد . از نقطه دیدگاه سلامت عمومی ، این مسئله بسیار اهمیت دارد، زیرا افرادی که در مراحل اولیه این بیماری هستند ، در معرض خطر رشد این بیماری و عوامل اصلی شدید و غیر قابل بازگشت از دست دادن بینایی می باشند . آنها متذکر می شوند ، فراتر از کاهش سطوح هموسیستئین ، مکانیزم بالقوه ی تأثیر ویتامین ب و فولیک اسید در پیشگیری از AMD ، شامل تأثیرات آنتی اکسیدان و بهبود عملکرد رگ های خونی در چشم می باشد .
کاهش خطر پیر چشمی,ویتامین ب و فولیک اسید و احتمال کاهش خطر پیر چشمی,دلایل بیماری،علائم پیرچشمی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر