۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

توصیه هایی برای استفاده از مکمل های ویتامین

توصیه هایی برای استفاده از مکمل های ویتامین :
اگر شما از یک رژیم غذایی متنوع استفاده می کنید که شامل سبزیجات ومیوه ها می باشد ، احتمالاً تمام ویتامین های مورد نیاز بدن شما تأمین خواهد شد . اما اگر فقط از یک مکمل ویتامین استفاده کنید، امکان دارد  جذب دیگر ویتامین ها را مشکل سازد . ویتامین ها مواد مغذی پیچیده ای هستند که به انجام فرایندهای شیمیائی داخل بدن کمک می کنند . این ویتامین ها ، دارای کالری نیستند و در بدن نیز ساخته نمی شوند به استثنای تعداد کمی از انها ، بعضی ویتامین ها باعث جذب اکسیژن در ریه ها می شوند . بعضی دیگر خاصیت ضد اکسیدانی دارند که از بروز پیری زود رس و دیگر بیماری های آسیب زننده به بافت ها جلوگیری می کنند. بعضی از ویتامین های مهم لازم برای بدن به شرح ذیل میباشند :
ویتامین A :
این ویتامین باعث تقویت دید وبینایی در شب می شود . مقدار تجویز شده این ویتامین 900 میکروگرم برای مردان و 700 میکروگرم برای زنان می باشد . این ویتامین در مواد غذایی مانند آب میوه ها ، محصولات لبنی و بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود .
ویتامین B :
این ویتامین از نواقص هنگام تولد جلوگیری می کند . همچنین باعث جلوگیری از بیماری های قلبی و حملات قلبی می شود . مقدار تجویز شده ی آن 400 میکروگرم می باشد . این ویتامین را در سبزیجات دارای برگ سبز تیره ، حبوبات ، غلات می توان یافت .
ویتامین C :
این ویتامین برای جلوگیری از عفونت و حفظ سلامتی استخوان ها ، لثه ها ، دندان ها ، و عروق خونی لازم می باشد . مقدار تجویز آن برای مردان 90 میلی گرم و برای زنان 75 میلی گرم می باشد . این ویتامین در غذاهایی مانند آب میوه ها ، توت ، گوجه فرنگی ، سیب زمینی و اسفناج یافت می شود .
ویتامین D:
این ویتامین برای سلامت استخوان ها لازم است . در معرض نور آفتاب قرار گرفتن برای مدت کمی میتواند به ساخته شدن ویتامین D در بدن کمک کند . مقدار تجویز شده ی آن ، 10 الی 15 میکروگرم تا 50 سالگی ، 15 میکروگرم از 51 تا 70 سالگی و 20 میکروگرم از 70 سال به بالا می باشد . این ویتامین را می توان در مواد غذایی مانند محصولات لبنی ، غلات ، ماهی تن و دیگر ماهی های دارای بافت چرب یافت .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر