۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

حفاظت از پوست در فصل زمستان

نکات زیر باید برای حفاظت از پوست در فصل زمستان رعایت شوند :
حفاظت پوست در زمستان
استفاده از وسایل رطوبت  زا در منزل
استفاده از مرطوب کننده های حاوی روغن مانند کرم های غلیظ برای جذب هر چه بهتر رطوبت توسط پوست .
قبل از خروج از منزل ، از مرطوب کننده ها و کرم های ضد آفتاب ، برای جلوگیری از آسیب رساندن اشعه UV موجود در نور آفتاب به موی سر ، استفاده نمائید .
عدم استفاده از مواد شوینده که روغن پوست را جذب میکنند مانند صابونهای ضد باکتری، صابون های معطر و محصولات بهداشتی پوست که حاوی الکل می باشند . مقدار زمان حمام کردن را به کمتر از 10 دقیقه کاهش دهید .
نکته : رطوبت کم و دمای پایین باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری پوستی اگزما می شود که باعث ایجاد خشک شدگی ، خارش و ترک خوردن و ایجاد تاول در پوست می شود . استفاده از مرطوب کننده های پوست و دستکش هنگام خروج از منزل می تواند مفید باشد ، اگرچه در صورت زیاد گرم شدن دست ، باید سریعاً دستکش ها را از دست در آورید ، زیرا تعریق دست داخل دستکش باعث خارش می شود .
نکته : بیماری پسوریاسیس ، نوعی بیماری ایت که باعث خشکی پوست و بعضی وقتها ، ظاره شدن پوسته دردناک بر روی پوست می شود . راه درمان آن ، در آب گرم حاوی ماده جو ، فررو رفتن که باعث کاهش خارش پوست می شود . بعداز استحمام به آرامی پوست را با مرطوب کننده ها آغشته کنید .
نکته : برای درمان شوره سر ، بهترین راه استفاده از شامپوهای موجود در داروخانه ها ، همراه با داروهای ضد قارچ یا دارای Corticosteriod می باشد . شوره سر می تواند یک مشکل همیشگی و مادام العمر برای پوست سر باشد .
نکته : جوش یا آکنه روزاسه : عبارت است از التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت که معمولاً در بینی ، گونه ها و پیشانی ، به وجود می آید . این مشکل هرگز برطرف نمی شود ، اما از طریق استفاده از آنتی بیوتیک ها یا
نوز درمانی می توان تورم ناشی از آن را کنترل نمود . قبل از مواجه شدن با سرما ، صورت خود را با روسری یا لباسی بپوشانید و از کرم های تسکین دهنده برای جلوگیری از خشکی ، سفت شدگی و ناراحتی پوست ، استفاده نمائید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر