۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

صرع چیست

صرع چیست؟
صرع شرایطی است که شخص دچار حمله ناگهانی مکرر می شود . حمله ناگهانی به آزاد شدن بدون نظم و غیر عادی سلولهای عصب مغز گفته می شود که در نتیجه انواع مختلفی از حمله ناگهانی وجود دارد که در ابتدا به این بستگی دارد که کدام قسمت مغز درگیر شده است . صرع فعالیت سریع ، غیر عادی در مغز است  که در نتیجه یک حمله ناگهانی بوجود می آید . بوسیله این فعالیت غیر عادی قسمت خاصی از مغز تحت تأثیر قرار می گیرد و ممکن است  منجر به حمله خاصی شود . چنانچه تمام مغز تحت تأثیر این فعالیت قرار گیرد به حمله کامل منجر می شود .
دلایل بیماری صرع
افراد سالم در یک موقعیت خاص ممکن است دچار حمله شوند . چنانچه حمله دلیل مشخصی داشته باشد ، با توجه به شرایط بیماری صرع یا بیماری دیگری است .
دلایل آن شامل :
تومور
عدم تعادل داروها مثل  و قند خون پایین
صدمه در سر
مواد شیمیایی یا داروهای مخدر
ضربه شامل خونریزی
صدمات هنگام تولد
علائم صرع
حمله کامل : تمام قسمت های مغز در گیر این حمله می شوند .
براساس شواهد ، شخصی که دچار حمله می شود ممکن است فریاد بزند یا صداهایی از خود تولید کند ، برای چند ثانیه بدن او سفت و خشک شود ، سپس حرکات لرزشی در دست و پا داشته باشد . اغلب حرکات لرزشی کمتر می شوند . چشم ها کاملاً باز است . نفس کشیدن شخص ممکن است به وضوح دیده نشود . بعد از حادثه، شخص اغلب نفس های عمیق می کشد . برگشتن هوشیاری به تدریج است و باید در چند دقیقه اتفاق بیافتد .
صرع چیست؟
کم شدن ادراک
اغلب افراد بعد از حمله حالت گیجی دارند
حمله ناتمام :
تنها قسمتی از مغز درگیر حمله می شود ، بنابراین فقط قسمتی از بدن تحت تأثیر قرار می گیرد. وابسته به اینکه کدام قسمت مغز دچار حمله شده ، علائم آن مختلف خواهد بود . چنانچه قسمتی از مغز که مسئول کنترل حرکات دست است دچار آسیب شود ، شاید فقط دست دچار حرکات لرزشی شود . اگر قسمت های دیگر مغز دچار آسیب شود ، علائم آن شامل حرکات لرزشی کوچک مثل : لرزش لبها یا ناخن کشیدن به لباس باشد .
بعضی مواقع شخص دچار گیجی می شود . اغلب در میان کودکان متداول است . حرکات لرزشی کوچکی ممکن است داشته باشند . به طور کلی این نوع حمله بسیار کوتاه است و در حدود چند ثانیه است . بعضی از افراد ممکن است در طول روز چندین باردچارحمله شوند .
صرع چیست؟،دلایل بیماری صرع ,علائم صرع ,صرع در ایران،متخصص بیماری صرع,صرع  و درمان بیماری صرع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر