۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

درمان بواسیر

درمان بواسیر ( هموروئید )
بواسیر (هموروئید) خود به خود پس از چند روز از بین می رود . با این حال درمان های بسیاری وجود دارند که
می توانند خارش و ناراحتی را کم کنند . ابتدا ایجاد تغییرات رژیم غذایی و زور نزدن در توالت توصیه می شود . اگر درمان تهاجمی تری نیاز باشد ، نوع درمان مورد استفاده ، بستگی به محل بواسیر دارد ، بویژه اگر بالا یا روباز زیر خط دندانه دار قرار گرفته باشد . این یک خط در کانال مقعدی است که در آن اعصاب می توانند یا نمی توانند پیامهای عصبی را انتقال دهند . درمانهای غیر جراحی بواسیرهایی که رو یا زیر خط دندانه دار قرار گرفته اند بسیار دردناکند ، چون اعصاب در این ناحیه می توانند درد را حس کنند . در این موارد ، جراحی هموروئید توصیه می شود .
تغییر رژیم غذایی و مراقبت از خود .
اگر علت بواسیر یبوست باشد باید کاری کنید که مدفوع شما نرم باشد و به طور منظم به توالت بروید تا هنگام دفع زور نزنید . شما با افزایش  فیبر در جیره غذایی خود می توانید این کار را انجام دهید . منابع فیبر عبارتند از نان سبوس دار ، غلات ، میوه و سبزیجات . شما همچنین باید مقدار زیادی آب بخورید و از کافئین (که در چای ، قهوه و نوشابه موجود است) بپرهیزید . در هنگام رفتن به توالت ، راهنمایی زیر را به کار ببندید :
از زور زدن برای دفع  مدفوع خودداری کنید چرا که باعث بدتر شدن بواسیر شما می شود .
پس از دفع ، از دستمال توالت مرطوب به جای خشک استفاده کنید .
به جای مالیدن دستمال به مقعد ، به آهستگی به آن ضربه بزنید .
درمان با دارو برای بواسیر
درمان های موضعی داروخانه ای
کرم ها ، روغن ها و شیاف های گوناگون (که به درون مقعد وارد می شوند) در داروخانه ها بدون نیاز به نسخه فروخته می شوند . اینها برای کاهش آماس و ناراحتی مقعد استفاده می شوند . این داروها باید تنها 5 تا 7 روز مصرف شوند . اگر به صورت بیشتری استفاده شود ، ممکن است پوست نازک اطراف مقعد را تحریک کنند . هرگونه دارو باید با تغذیه و راهنمایی های بالا همراه باشد . هیچ مدرکی وجود ندارد که یک دارو بهتر از داروی دیگراست . با داروساز خود صحبت کنید تا از او درباره اینکه چه محصولی برای شما بهتر است راهنمایی بگیرید . همواره راهنمای مصرف که همراه با دارو عرضه می شود را مطالعه کنید . در یک زمان بیش از یک محصول را استفاده نکنید .
کرم کورتیکو استروئید .
اگر التهاب شدید در درون یا اطراف مقعد خود دارید ، پزشک شما ممکن است کرم کورتیکو استروئید که دارای استروئید است را تجویز کند . شما نباید از کرم کورتیکواستروئید بیش از یک هفته در یک مراحله استفاده کنید ،چون باعث نازکتر شدن پوست اطراف مقعد و بدتر شدن التهاب می شود .
مسکن ها
داروهای عمومی مسکن ، مانند پاراستامول می تواند درد بواسیر را کم کند . با این حال از مسکن های کدئین دار خودداری کنید چرا که می توانند یبوست ایجاد کنند . محصولاتی که دارای مسکن موضعی هستند نیز ممکن است توسط پزشک شما برای بواسیر دردناک تجویز شوند . اینها هم مثل داروهای موضعی داروخانه ای باید فقط چند روز مصرف شوند چرا که می توانند پوست اطراف مقعد شما را حساستر کنند
مسهل ها
اگر یبوست دارید ، پزشک شما ممکن است مسهل تجویز کند . این نوعی از دارو است که باعث خالی شدن روده های شما می شود .
درمان های غیر جراحی بواسیر
بانداژ
تزریق ( اسکلروتراپی )
لخته کردن با نور فروسرخ
عمل جراحی بواسیر
اگر چه بیشتر بواسیرها می توانند توسط روش های ذکر شده در بالا درمان شوند ، یک دهم مردمی که این بیماری را دارند در آخر، به جراحی نیاز خواهند داشت . جراحی به ویژه، برای بواسیرهایی که زیر خط داندانه ای واقع شده اند مفید است ، چون بر خلاف درمان های غیر جراحی ، بی حسی در هنگام عمل انجام می شود تا مطمئن شوید که هیچ دردی نمی کشید . انواع بسیار زیادی از جراحی وجود دارند که می توانند برای هموروئید استفاده شوند ، ولی معمولاً شامل حذف بواسیر یا قطع جریان خون به آنها و کوچک شدن آنها می شوند
انواع درمان بواسیر,بواسير و کاري که بايد درباره آن انجام داد,علت بواسير چيست ,تشخيص بواسير,روش هاي درمان بواسير

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر