۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

قرص های خواب

قرص های خواب
قرص های خواب و کمک خواب های طبیعی
چه چیزی برای شما بهتر است ؟ چیزی که باید درباره کمک خوابها و قرص های خواب بدانید
نیمه شب است و شما به سقف اتاق خواب خیره شده اید و درباره کار، یا صورت حساب ها ، یا کودکانتان فکرمی کنید خواب به سراغتان نمی آید ، پس دوباره قرص خواب می خورید ، ولی آیا می دانید که قرص های خواب و کمک خوابها ایمنی و تأثیر گذاری آنها متفاوت است و به ندرت برای بیش از مدت کوتاهی طراحی نشده اند ؟ بی خوابی همیشگی معمولاً نشانه ای از یک مشکل پزشکی یا روانپزشکی است که نمی تواند با قرص خواب درمان شود . به جای آن ، راههای ایمن ترو موثر تر برای پایان دادن به شب ها بی خوابی را آزمایش کنید . این اطلاعات برای اینکه جایگزینی برای توصیه های پزشکی باشند آورده نشده اند . پیش از مصرف دارو ، قطع آن یا تغییر دوز تجویز شده با پزشک مشورت کنید .
آیا کمک خواب ها ، قرص های خواب یا دارو برای شما سازگار هستند ؟
به طور کلی ، قرص های خواب و داروهای خواب زمانی بیشترین تأثیر را دارند که برای موقعیت های موقت و کوتاه استفاده شوند ، مانند مسافرت در طول های جغرافیایی و یا بازیابی ازیک عمل جراحی ، گاهی کمک خواب ها و داروها به مدت کوتاه در ابتدای یک رفتار درمانی برای بی خوابی استفاده می شوند ، بویژه ، اگر محرومیت از خواب شدید بوده باشد . اگر قرصهای خواب در زمان طولانی استفاده شوند بهتر است در زمان نیاز استفاده شوند تا از وابستگی و تحمل دارو توسط بدن جلوگیری شود . کارکردن با متخصص سلامت شما ضروری است تا خاطر جمع شوید که بیشترین سود را می برید و می توانید به صورت ایمن عوارض جانبی احتمالی را رصد کنید .
مشکل استفاده از قرص های خواب ، کمک خواب ها و داروهای بی نسخه (OTC)
این ایده که یک قرص می تواند زود مشکل خواب شما را حل کند خیلی جذاب است . متأسفانه ، قرصهای خواب علت اصلی و زمینه ای بی خوابی را درمان نمی کند و در واقع اغلب می توانند در طولانی مدت مشکل را بدتر کنند .
مشکلات استفاده از کمک خواب های بی نسخه و با نسخه عبارتند از :
عوارض جانبی . عوارض جانبی می تواند شدید باشد ، مثل خواب آلودگی طولانی در فردای مصرف ، گیجی و فراموشی .
تحمل دارو : شما ممکن است در طول زمان به کمک خواب ها تحمل پیدا کنید و شما ناگزیر می شوید که بیشتر و بیشتر آنها را مصرف کنید تا تأثیر داشته باشد که به نوبه خود می تواند به عوارض جانبی بیشتری بینجامد .
وابستگی به دارو . ممکن است ناچار شوید که برای خواب قرص مصرف کنید ولی نتوانید بدون مصرف آن به خواب بروید یا خواب بدی داشته باشید .
نشانه های ترک : اگر ناگهانی مصرف دارو را قطع کنید ، ممکن است نشانه های ترک مانند تهوع ، عرق کردن و لرزه را پیدا کنید.
برهم کنش داروها : قرص های خواب می توانند با داروهای دیگر بر هم کنش کنند . این می تواند عوارض جانی را بدتر کند و گاهی خطرناک باشد ، به ویژه مسکن های نسخه ای و آرامبخش های دیگر .
باعث برگشت بی خوابی شوند : اگر نیاز دارید که دیگر قرص خواب نخورید ، گاهی بی خوابی می تواند بدتر از قبل شود .
پوشاندن مشکل زمینه ای : ممکن است یک اختلال بدنی یا روانی وجود داشته باشد ، یا حتی یک اختلال خواب وجود داشته باشد که بی خوابی را ایجاد می کنند که ، نتواند با قرص خواب درمان شود .
عوارض جانبی کمک خواب ها و قرص های خواب
همه قرصهای خواب با نسخه عوارض جانبی دارند که بستگی به داروی ویِژه ، دوز و طول مدتی که دارو در بدن شما باقی می ماند دارد . عوارض جانبی معمول عبارتند از: سردرد ، دردهای ماهیچه ای ، یبوست ، خشکی دهان ، خواب آلودگی روزانه ، مشکل در تمرکز کردن ، گیجی ، سستی و بی ثباتی و برگشت بی خوابی .
برخی از خطرات جدی قرص های خواب
داروهای مسکن ـ خواب آرو (بنزودیازپین ها و غیر بنزودیازپین ها) می تواند باعث واکنش آلرژیک شدید ، آماس صورت ، خطای حافظه و فراموشی ، توهم ، افکار یا کارهای خودکشی گرای و رفتارهای پیچیده در پیوند با خواب مانند راه رفتن درخواب ، خواب در هنگام رانندگی (رانندگی در حالی که کاملاً بیدار بمانید و چیزی از حادثه به یاد نیاورید ) و به حالت خوابیده غذا خوردن (غذاخوردن در میانه شب و به یاد نیاوردن آن، که اغلب به اضافه وزن میانجامد) می شود . اگر هر یک از رفتارهای غیر عادی در پیوند با خواب را تجربه کردید ، زود با پزشک خود مشورت کنید .
قرص های خواب،قرص های خواب و کمک خواب های طبیعی ،عوارض جانبی کمک خواب ها و قرص های خواب ،برخی از خطرات جدی قرص های خواب ،عوارض جانبی کمک خواب ها و قرص های خواب OTC


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر