۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

زگیل چیست

زگیل چیست؟
زگیل یک غده کوچک بی ضرر در پوست است که به دلیل یک ویروس به نام Papillomavivus human بوجود می آید . شکل زگیل بر حسب نوع آن و محل رویش آن متفاوت است . زگیل عموماً در میان کودکان بین سن 12 تا 16 سال رایج است . بیش از 30 درصد زگیل ها  ، بعد از 6 ماه خود به خود محو می شوند . اغلب آنها بدون هیچ درمانی در حدود 3 سال خودبه خود ناپدید می شوند .
دلایل زگیل
بعد از تماس مستقیم با ویروسی که اخیراً وارد پوست شده است ، محیط های مرطوب مثل رختکن ها یا با تماس مستقیم با شخص عفونی،  ویروس وارد پوست می شود و در ابتدا وارد قسمت هایی که اخیراً زخم شده است می شود . از زمان ورود ویروس تا بوجود آمدن زگیل 1 تا 8 ماه طول می کشد .
علائم زگیل
سه نوع زگیل متداول و یک زگیل غیر متداول وجود دارد .
زگیل معمولی : این نوع زگیل معمولاً روی دست مخصوصاً کنار ناخن رشد می کند . رنگ این زگیل خاکستری است روی سطح پوست بوده و یک ظاهر ناهمواردارد .
زگیل پلنتر : این زگیل در کف پا ظاهر می شود . معمولاً در قسمت هایی که فشار زیاد  وارد می شود مثل پاشنه پا و استخوان ها ی کف پا ظاهر می شود . معمولاً درون پوست رشد می کند به همین دلیل درمان آنها مشکل تر است .
زگیل مسطح :این نوع زگیل معمولاً روی صورت یا پشت دست ظاهر می شود . حباب بسیار کوچکی به اندازه   اینچ هستند . این زگیل ممکن است به دلیل اصلاح صورت به سرعت پخش شود .
تومر زگیلی : به ندرت اتفاق می افتد .
درمان زگیل
علاوه بر درمان خانگی ، پزشک ممکن است یک شیوه درمان انتخاب کند .
نیتروژن مایع : برای خشک کردن بافت زگیل استفاده می شود . نیتروژن مایع آب سلول را خشکانده و بافت های عفونی را ازبین می برد و بعد سیستم ایمنی برای از بین بردن ویروس های ریز بکار می آید .
درمان لیزر : لیزر به صورت ساده منبع نوری بسیار زیاد است . این نور مقدار زیادی انرژی دارد که بافت ها را
می سوزاند .
جراحی : هنگامی که بقیه روش های درمانی کارساز  نبود ، نیاز به جراحی پیدا می شود که شامل بریدن و خارج کردن زگیل می باشد
زگیل چیست؟دلایل زگیل,علائم زگیل ،درمان زگیل ،زگیل  مسطح،تومرزگیل ،جراحی زگیل


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر